torsdag 13 november 2008

Färre centimetrar

Var precis ett nyhetsinslag på TV om riskerna med stora magar. Kom på att jag inte mätt mig på ett litet tag. Nu är det gjort. På 2,5 månad har måttet vid naveln minskat med 10 cm, bukfettet med 4 och varje lår med 5. Min rumpa följer som vanligt inte med riktigt för den har bara minskat 3 cm i omfång. Fast det gör inte så mycket egentligen eftersom jag trivs bra med att vara lite kurvig. Vad resultatet är på en våg har jag ingen aning om eftersom någon sådan inte kommer innanför det här hemmets dörrar. Har alltid ansett att det är inte kilona som är viktiga utan omfånget som räknas.

Minns för några år sedan, ganska många år sedan dessutom, att jag och en väninna som är lika långa ställde oss på vågen. Hon var betydligt större än mig men ändå så visade vågen nästan 10 kg mer på mig. Det var då vågen åkte ut!

Bilden är tagen för ca 2 år sedan, tror jag är tillbaka där nu om inte så snart i alla fall :-)

Inga kommentarer: