lördag 15 november 2008

Ännu mera nostalgi

Oj, det här verkar bli en nostalgisk helg. I alla fall börjar det tydligen så.

När jag letade upp Danne Stråheds "när en flicka talar skånska" till förra inlägget fann jag även hans hyllning till Österlen.


Oj, vad jag längtar till sommaren, till skånes underbara stränder!

Lyssna och titta. En av de första strandbilderna är jag övertygad vara runt Stenshuvud.

Ett stenkast därifrån ligger dessutom min absoluta favoritstrand Knäbäckshusen. Min barndomsstrand med massor av härliga barndomsminnen. Knäbäckshusen är en av mina små pärlor här på jorden och ett MÅSTE att besöka varje gång jag återvänder till Skåne när det är sommar. Titta och njut! Lätt att glömma bort i höstrusket vilka underbara platser det finns här hemma i detta avlånga land.




Inga kommentarer: