måndag 3 november 2008

Tiden bara springer iväg

Så var det måndag igen.

Förra veckan gick i en ryslig fart. Det kändes som om jag inte hann komma till jobb förrän det var dags att gå hem igen. Men det är skönt. Med en tid som bara försvinner bort så är snart våren här igen.

I lördags var det party igen! Min "bästis" fyllde 41 och hade samtlat ihop ett 15-tal partyglada vänner och bekanta. God middag, gott vin, trevliga samtal och mycket skratt. Precis så en lördagskväll skall vara enligt mitt tycke. Den här lördagen fick jag "vuxenpoäng". Var förståndig som en pudel och var hemma redan halv 2 för att kunna vakna pigg och glad söndag morgon.

Söndagen blev ett besök på stadsbiblioteket för första gången. Låter hemskt men jag är förlåten. Dels är jag inflyttad och dels så tillhör jag de där personerna som köper mina böcker och det sker minst en gång i månaden. Att det blev ett besök berodde helt och hållet på att jag behövde läsa lite i AF AMA 98 och ABT94. Böcker som varken jag eller min arbetsgivare är speciellt intresserade av att inhandla. Att just dessa handlingar används i anbudsförfrågan för telekom är lite udda!

Men så fint det var i biblioteket. Jag blev lite facinerad av akustiken när jag kom upp på andra våningen och gick inåt och hamnade under den stora pukolen. Mina steg ekade högt. Hahaha, jag var tvungen att gå runt lite och det måste ha sett väldigt märkligt ut.

Idag är det ingen kul dag som väntar mig. Idag skall Kurre begravas. Jag bävar redan och tankarna har gått till denna eftermiddag i stort sett varje dag senaste veckan.
Visst är livet märkligt. I lördags träffade jag mina vänner i glada former. Idag ses många av oss igen och det som väntar oss är tårar och farväl.

Inga kommentarer: