onsdag 5 november 2008

Ett valresultat i min smak


När jag satte på TVn för 30 minuter sedan fick jag veta; Barack Obama har vunnit! Visserligen är inte alla röster räknade än men McCain har sagt sig vara besegrad.

Just nu, på TV, skall Obama snart hålla tal.

I min tro får vi nu en fredligare värld. Något jag hoppas på. Visserligen tål jag inte terrorister men jag tror inte att man löser de problem som finns med de krig som pågår.

Att Barack även blir den första färgade presidenten är något jag också gillar. För mig betyder detta att historien har tagit ett stort kliv i tesen "alla människor har lika rätt i vårt gemensamma samhälle" (enkelt förklarat).

Men han får det "tufft". Mycket är lovat, hans sponsorer kommer från skilda världar med olika förväntningar, vi har en global finanskris, etc etc. Hur som helst, hoppas att han fixar det vilket han säkert gör!

Inga kommentarer: