måndag 24 november 2008

Snögubbe

Oj, vad snön har vräkt ner idag. Och just idag, jag som avskyr snö, har jag plufsat runt på stan ovanligt mycket. Känt mig ömsom som en Michelingubbe och ömsom som en snögubbe.

Ganska förvånad och även imponerad är jag över den kommunala trafiken. Den har fungerat trots all denna snö. I kväll var det dock lite förseningar på tvärbanan men det berodde på en bil som ställt sig över spåren vid Årstafältet. Stackare! Minns så väl snöstormen i skåne vintern 78 då jag själv var med om att bilen ställde sig tvärs över spåren strax utanför Lund. En jättebil var det, Dodge Dart, och lilla jag (ja, jag var liten på den tiden) skulle försöka putta på medan min pojkvän satt bakom ratten. Gick inget vidare men till vår räddning så kom "lagens långa arm" precis i rättan tid. Har nog aldrig blivit så glad över att se Herr Polis.

Nu ser jag fram emot mitten av veckan då snön tydligen skall smälta bort!

Inga kommentarer: