söndag 30 november 2008

Party, Party

Det blev ett "riktigt" party i går. Det hela började med julbord halv fem. Julbordet i sig var lite si sådär men man blev mätt och det var lätt att plocka godbitar när man som jag äter LCHF-kost. Syndade bara lite; en liten smakbit av pepparkaks-pannacotta, en ischoklad och en liten mintpastill. Och så var det julmusten förståss. Går inte att låta bli!

Till synd räknar jag inte drinkarna med tranbärsjuice. Surt så det förslår men jag älskar sura drinkar. Till synd räknar jag ej heller Cointreu, rödvin, OP och champagne! Champagne, oj vad jag gillar denna bubbeldryck. Har alltid en flaska liggandes i kylen för man vet aldrig när det är dags att fira och då ska man vara beredd.
Champagnen i går dracks på Café Opera. Riktigt trevlig eftersom vi kom dit tidigt, redan vid 22 och det var knappt något folk alls. Dessutom var ljudnivån på musiken perfekt för det gick utmärkt att prata med varandra där vi satt. Strax efter midnatt då "småungarna" var på plats och musiken som gick åt techno-hållet var uppskruvad ja då var det dags för mig att gå hem efter 7 timmars festande. Tänk, att det skulle ta så många år för mig att förstå att man ska gå när stämningen är på topp. Som en extrabonus på en trevlig kväll mår jag även förhållandevis bra idag. Bara lite trött men det är jag alltid om jag inte kommer i säng runt 22.

Inga kommentarer: