fredag 7 november 2008

Stolt moster

Min systerson jobbar liksom jag inom telekom. Dock med vitt skilda yrken. Systersonen är civilingenjör från Lunds tekniska högskola och utvecklare. Själv är jag systemvetare och "nasare" även kallat Account Manager eller Systemsäljare. Just nu står det systemsäljare på visitkortet tror jag. (Titlar är totalt ointressant i min egna lilla värld.)

Idag fick jag höra att systersonen tillsammans med två kollegor uppfunnit någon förbättring som de belönats för och som nu ska patentsökas. Grattis! Grattis! Grattis "lilla nutte" ;-)

Gissa om jag är stolt?

Ganska nöjd också eftersom jag tror att jag en gång i tiden, sådär 12 år tillbaka då integrerade IT- och Telekomlösningar var ganska nytt, tog hans intresse till en ytterligare dimension. IT-intresset hade funnits länge, som var och är brukligt bland 15-åriga pojkar, men integrationen var lite annorlunda, nytt och "häftigt" och förmodligen kittlade lite extra i en 15-årings värld och vidare val av studier. Jag hade då, 12 år tillbaka i tiden förmånen att ha honom hos mig på min arbetsplats som prao-elev vilket jag gladdes åt mig då och än mer idag.

Inga kommentarer: