söndag 9 november 2008

En lördag med gambling


I går spenderade jag nästan 12 timmar i Grottan. Först som turneringsledare och senare som en av sju i en chouetta.

Turneringslederiet den här gången var lite halvjobbigt. Första gången jag höll ensam i en Monradturnering. I går spelades det sju kvalificeringsomgångar vilket innebär att det är mycket att hålla koll på; turneringsresultat som ska skrivas in, lottningar inför varje omgång, kontroll på ställning efter varje omgång, svara på frågor som blir ganska många vid den här typen av turneringar. Emellanåt kände jag mig stressad och riktigt yr i huvudet. Är ju viktigt att allt blir rätt eftersom det är pengar och inte bara ära som det spelas om. Men det gick hyfsat bra och jag tror att de flesta tyckte att det gick riktigt bra. Nästa gång det är dags för detta turneringsformat skall jag dock göra lite förändringar så att jag också kan tycka att det blir riktigt bra :-)

När huvudturneringen var slut igår blev det som sagt chouetta och då fick äntligen jag också spela! Kul och som vanligt rusade klockan iväg. Halv tre, och 12 timmar efter det att jag steg in i Grottan, insåg jag vad klockan var! Grrrr, jag måste ju jobba lite idag och vara pigg! Dessutom skall alla matcher från i går registreras och det är ett "litet" jobb eftersom deltagarantalet var ganska högt till att vara en vanlig turnering.

Inga kommentarer: