tisdag 25 november 2008

I dag är det dags för årets första julfirande

Nu börjar det - Tiden då man som säljare påbörjar sin urlakning inför julhelgen. Ja, man kan i princip likna sig själv med lutfisken;

1) Lutfisken lakas också ur men för den börjar inte urlakningen förrän den 9 december om man ska följa gammal praktika.

2) På julafton ligger fisken där och dallrar på julbordet. Som säljare sitter man dock på en stol men man dallrar i princip lika mycket av ren utmattning efter allt festande men framförallt av allt jobb eftersom sista kvartalet liksom kvartal 2 är de mest hektiska tidpunkterna i en säljares vardag. I alla fall inom telekom.

Men jag klagar inte. Jag har en vardag som är fartylld, mestadels fylld med nya intryck, jag lär mig i princip minst en ny sak varje dag, jag träffar nya personer i princip varje dag, trevliga arbetskamrater att prata med i "pauserna" och skratten är många varje dag.

Inga kommentarer: