torsdag 13 november 2008

Många timmar

Den här veckan har än så länge bara bestått i att jobba och sova där merparten av tiden har varit att jobba. Så här långt den här veckan har jag nog lyckats jobba 20 timmar mer än vad som är brukligt. I natt kom jag hem vid halv halv ett och snart är det dags att ge sig iväg igen. Oj, vad jag sliter med mitt anbud men idag ska det iväg. Allt tar 100 gånger längre tid än vad jag planerat; system jag ännu inte kan utan och innan, arbeten som ska ingå som jag inte har så stor erfarenhet av att offerera vilket tar sin lilla tid att knåpa ihop plus att jag inte kan återanvända äldre framtaget material. Jag är kanske för petig och noggrann men i yrkeslivet vill jag ha full kontroll på vad jag pysslar. Resultatet kan bli ekonomiskt förödande om något går snett. Dels för företaget och dels för mig eftersom det blir en massa jobb nedlagt som inte betalar sig. I natt hade jag kommit så långt att jag kunde summera värdet av affären. Jippie, Jippie, Jippie om jag vinner och på kuppen har jag fått lära mig lite nya saker :-)

I går var en bra dag på jobb. Fick lite indikationer på att kanske få några affärer i hamn inom kort. Känns underbart eftersom jag är nyanställd och bara har haft 6 veckor på det här jobbet. Lite stolt är jag över mina bedrifter såhär långt och det kändes bra att få höra lite uppskattade ord igår från "chefen" för mitt nedlagda arbete såhär långt.


I eftermiddag är det "månadsmöte" och sen ska vi alla ge oss iväg för att spela bowling och äta middag. Ska bli jättekul! Tror det blir en relativt tidig hemgång för mig. Känns som om jag är i mer behov av att sova än att "röjja på stan". Dock ska det bli intressant att se om det blir så. Händer ju lite då och då att jag ignorerar förnuftet och låter stundens händelser styra min handling (hahaha).

Inga kommentarer: