söndag 30 november 2008

I natt tjuvade jag, kunde inte låta bli

Det där med att ha gröna fingrar är inte min grej. Lite synd för jag gillar att ha krukväxter och helst ska de vara stora. På något sätt så har jag svårt att se när det är dags att vattna. Detta innebär att de krukväxter jag har måste vara sådana som verkligen tål att torkas ut mellan varven. Är väl okej men växtsättet blir därefter.

I trapphuset där jag bor ställs ibland lite krukväxter. Tror det är de som flyttar som stället ut krukor de inte har för avsikt att ta med sig till sitt nästa boende. Efter några dagar brukar de där krukorna vara borta men jag vet inte vem det är som lyfter undan dem; den rättmätige ägaren? vaktmästaren? någon tjuvaktig granne?

Hur som helst, i natt när jag kom hem, då var det jag som tjuvade en stor, stor krukväxt. En sådan där som tål att torkas ut och som blir superfin när jag planterar den tillsammans med plantan jag redan har av samma sort. Nu hoppas jag att mina teorier är korrekta för någon tjuvaktig person är jag ju egentligen inte. Däremot är jag någon som gärna ta hand om levande ting som andra ratar.

Inga kommentarer: