lördag 29 november 2008

Ångest

Vissa saker inger ångest. Helt galet egentligen för det är struntsaker som framkallar dessa känslor. Sådana där saker som egentligen bara är att bita ihop och få det överstkat.

Just nu har jag ångest för jag måste upp på vinden och den är HEMSK! När jag flyttade hit i maj så fick jag nästan 15 kvm mindre yta att röra mig på. Det blev därför ganska naturligt att många lådor fick åka upp på vinden. Inte nog med det, jag hade redan massor av lådor som stod i källaren på min förra adress.

Nu laddar jag därför här hemma för ett besök på vinden. Har jag otur måste jag flytta ut sisådär 10 flyttlådor och lite annat innan jag hittar lådan med adventsstakarna. De måste ju upp nu, och där kommer nästa ångest fram. Jag hatar måsten, dvs när jag inte kan styra själv. Fast det är klart, jag kan ju bojkotta allt....

Inga kommentarer: