tisdag 18 november 2008

TT som i Tapas och tjejsnack

I går eftermiddag fick jag ett sms från S med frågan om jag hade tid att träffas innan matchen. Eftersom gårdagen var en dag då jag hade kundmöte kl 16 var det lätt att låta bli att gå tillbaka till kontoret när det var över. Klockan var ju ändå 17 men det är lätt att vända tillbaka och ta en timme till när man har massor att göra.

Det var kul att träffa S på tu man hand för det var ett tag sedan. Visserligen träffas vi ganska frekvent men det blir aldrig den där tiden att "prata själv" om allt mellan himmel och gjord. Jag gillar S eftersom vi kan prata om det mesta. För den utomstående kanske det kan tyckas lite märkligt eftersom det skiljer sig 16 år mellan oss. Men å andra sidan. En annan av min vänninor där är det 17 år i åldersskillnad mellan oss. Hmmmm, kom på det är ju jag som är äldst bland alla de tjejer jag umgås med. Hahaha, jag börjar nog bli lite gammal :-)

Vi möttes vid Skanstull. Pratade så mycket så att vi hoppade på fel tunnelbana som tog oss ut från stan i stället för in. Hahaha, jag kom tillbaka till Gullmarsplan där jag hade börjat min resa.

Hur som helst, efter ett litet tag satt vi på Mamas och Papas (tror den heter så).

Lite tapas och lite tjejprat om män, jobb, resor, inredning och en massa annat och kvällen fick en bra start innan det var dags att spela seriespel.

Inga kommentarer: