onsdag 12 november 2008

Årstidsdepression och bombnedslag


I går läste jag en artikel i Metro om trötthet och hur tröttheten slår hårt på många den här mörka årstiden. Det förekom ett ord i artikeln; årstidsdepression. Tydligen är detta vanligt bland många nordbor. Jag tror att jag är en av dem. I alla fall lite.

Just nu känns det tungt. Mörkt när man åker till jobb, mörkt när man kommer hem. Längtan efter vår och sommar tär dessa mörka dagar. Dessutom orkar jag göra noll och inget när det är mörkt ute. Resultatet av min årstidsdepression är bla att mitt hem ser ut som ett bombnedslag! Tur att det snart är en oplanerad och "fri" helg. En helg då jag måste skärpa mig och vara "städtant"

Kom att tänka på en gammal favoritlåt från en favoritfilm som i alla fall gör mig lite gladare och ingjuter ett hopp om kommande bra dagar.

Inga kommentarer: